Galų gale, kaip nustoti atidėlioti?

Komentarų: 0

Nuotrauka: unsplash.com
Studentai ir atidėliojimas… Atidėliojimas ir studentai… Taip, tai yra neatskiriamas derinukas. Tačiau ar ištikrųjų jau toks neatskiriamas? Ar ištikrųjų jau toks nereikalingas? Atidėliojimas yra visiškai žmogiška savybė ir tikrai ne tik šių laikų problema. Neveltui jau mūsų protėviai sakydavo ,,Darbas – ne vilkas, į mišką nepabėgs“. Atidėliojame visi, tačiau kartais, tai tampa labai rimta problema, kuri gali pakišti koją moksluose, karjeroje, kasdienėje veikloje, o kartais ir santykiuose. Noriu su Jumis pasidalinti keliais patarimais, kurie galėtų padėti sumažinti darbų atidėliojimą studijų metu. Tai tikrai nėra kažkokia panacėja, tai dalykai, kurie man padėjo studijuojant, bent truputi sumažinti atidėliojimą. 

1 PATARIMAS. PLANUOK, PLANUOK IR DAR KARTĄ PLANUOK

Viena iš priežasčių, kodėl esam linkę atidėlioti yra ta, kad mes nežinome nuo ko pradėti darbą. Nežinia ką daryti pirmiausia, tik dar labiau kelia stresą, neviltį ir kaltę, kad iki šiol nepadarėme nė mažiausio žingsniuko, todėl pasirenkame variantą iš vis nieko nedaryti ir geriau pažiūrėti serialą per Netflix ar susitvarkyti virtuvę (nors iki šiol šimtas metų mums buvo tas virtuvės tvarkymas!). Bet ko ištikrųjų vengiame? Darbo ar neigiamų emocijų? Niekam nepatinka jaustis nevykėliu, tinginiu ar graužti save, kad nieko nedarai, o vat kiti tai jau padarė daug daugiau. Tačiau sunkiausia yra pradėti daryti darbą, o pradėjus visi neigiami jausmai po truputi dingsta. O tam, kad pradėtume turime planuoti savo laiką. Taip, žinau, skamba labai neromantiškai ir nenatūraliai, tačiau laiko planavimas yra būtinas, norint, bent kiek sumažinti atidėliojimą. Kaip planuoti? Niekas nesako, kad turi susiplanuoti savo VISĄ darbo dieną, nors tikriausiai, tai būtų idealu. Tačiau susiplanuodamas visą dieną ar tikrai atliksi visas užduotis? O jei neatliksi ar tada nejausi kaltės, kad liko nebaigtų darbų? Papasakosiu kas padeda man. Aš tikrai neplanuoju visos savo dienos, nes neatlikdama visų užduočių jaučiu įtampą, kad liko nebaigtų darbų, kurie vilksis iš paskos. Planuoju tik svarbiausius darbus, o mano svabiausias darbas – mokslai. Pavyzdžiui: manęs laukia didelis atsiskaitymas, kuriame informacijos daugiau nei kada nors galėčiau sutalpinti į galvą. Jeigu nesusiskirstyčiau visos pateiktos informacijos į mažesnes dalis, manyje kiltų chaosas ir panika, kad nespėsiu nieko išmokti (nors man visada pritrūksta vienos nakties. Nors kam nepritrūksta). Taigi aš tiesiog padalinu atsiskaitymo medžiagą į mažesnes dalis, kurias turiu išmokti per porą dienų. Ir PLANUOJU, kada mokysiuos kiekvieną dalį, pavyzdžiui: pirmą dieną išmokstu klausimus nuo 1 iki 15, o antrą dieną nuo 16 iki 30 klausimo arba susplanuoju tikslų laiką kada sėsiu mokytis. Ir viskas… Išpradžių būna labai sunku, o vėliau tai tampa tiesiog įpročiu. Skamba paprastai? Tai neatidėliok ir išbandyk!


2 PATARIMAS. NAUDOK APP’SUS

Na gerai, tarkim pirmas patarimas Tau nelabai tiko, ieškokim kito būdo kaip neatidėlioti. Gyvenam technologijų amžiuje, tai ir naudokimės jomis! Dabar yra daugybė programėlių, kurios leidžia planuoti laiką ir mokslus. Keletas jų:

  1. Toggl. Tai paprasta programėlė, kuri leidžia sekti kiek laiko praleidi atlikdamas užduotį. Tiesiog pradėjus dirbti spaudi ,,Start“, o pabaigus darbą arba norėdamas padaryti pertrauką spaudi ,,Stop“. Kiekvienos dienos ar mėnesio gale, programėlė pateikia grafiką kiek laiko praleidi dirbdamas. Žinoma, jeigu nesusifokusuosi į tai kas ištikrųjų svarbu ir naudosi programėlę tik kaip žaisliuką, tai taps dar vienu atidėliojimo būdu, todėl patariu joje žymėtis tik savo darbų laiką, nežymint laisvalaikio, mitybos, miego ar kito laiko. O gavęs grafikus apžvelgti ką padarei gerai, o kur dar reikėtų pasitempti.
  2. Offtime. Uuuu ši programėlė tikras iššūkis. Dažnai atidėliojame darbus, nes mus išblaško žinutės, skambučiai, priminimai ar atnaujinimai socialiniuose tinkluose. Ši programėlė laikinai ,,išjungia“ tavo mobilųjį telefoną, t.y. tau tereikia nusistatyti laiko periodą, per kurį negausi jokių priminimų iš kitų programėlių, žinučių ar skambučių ir visą dėmesį skirsi užduoties atlikimui.
  3. Focus Keeper. Programėlė, kurioje yra laiko limitas užduočiai atlikti, t.y. 25 minutes dirbi, 5 minutes – pertrauka, tuomet vėl 25 minutes dirbi, po tokių keturių ciklų seka ilgesnė 20-30 minučių pertrauka.

Žinoma internete yra pilna programėlių, kurios Tau gali padėti, tereikia paieškoti.


3 PATARIMAS. NEBIJOK SUKLYSTI

Keista, tačiau žmonės linkę atidėlioti todėl, kad bijo susimauti. Toks atidėliojimas labai būdingas perfekcionistams. Kartais tikrai užsibrėžiame tokius aukštus tikslus sau, kad patys išsigąstame ir suabejojame ar tikrai galime tiek pasiekti, ar nesusimausime, ar nepasidarysime sau gėdos. Kirba mintis: ,,O kas bus jeigu susimausiu?“ ,,O jeigu tada žmonės mane atstums?“ ,,O jeigu visi juoksis?“.
Visada prisimink skirtumą tarp to, kas tu esi ir ką tu pasiekei. Taip mes susimaunam, kartais pristatydami darbo temas nusišnekam, kartais gaunam prastą pažymį už atsiskaitymą, tačiau tai neparodo koks tu esi žmogus ištikrųjų, nes tu esi daugiau nei pažymys ar vienas nusišnekėtas sakinys. Esi asmenybė su savo patirtimi, pažiūromis, draugais, šeima, augintiniais, žiniomis, pasiekimais, kelionėmis, skoniu, svarbiausia su savo poelgiais su kitais žmonėmis! Vis tiek neįtikinau? Na, kartais kai labai bijau susimauti ir protu suvokiu, kad esu daugiau, tačiau vis tiek tas suvokimas nepadeda, pagalvoju: ,,O jeigu susimautų kitas žmogus, ar aš juokčiausi ir atstumčiau jį?“ ir visada atsakau sau, kad ne. Tai mane visada nuramina! Baimė suklysti neturėtų Tavęs stabdyti!

Patariu ieškoti SAU tinkančių metodų, kurie padėtų atidėlioti patį atidėliojimą, bet prisimink, kad atidėlioti yra žmogiška ir tikrai nesi kažkoks nusikaltėlis, kurį turėtum teisti 🙂 Turi atradęs sau tinkamą būdą? Jėgis! Pasidalink juo komentaruose apačioje!

Jeigu nori išgirsti psichologo Andriaus Kalugino patarimus, kaip atidėlioti atidėliojimą paklausyk podcast’o su juo  čia.

KURK SAVO UNIKALIĄ ISTORIJĄ!

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Fill out this field
Fill out this field
Įveskite tinkamą el. pašto adresą.
You need to agree with the terms to proceed

Patiko? Paremk mus

Nepraleisk naujausių įrašų!

Naujienlaiškio prenumerata

Naujausi įrašai

Naujausi podcast'ai

Meniu